Friday, October 16, 2015

Appendix 4



Observation List of Students' Activeness

Direction:
Give a tick () at the coloumns  for each indicator just if the students are active, and do not give signs if they are not active!

No
Students' Name
Indicator
Group
1
2
3
4
5
6
7
8
1
 ALFITRI KHAERANI S
1
2
 ANDRIANTO
3
 ARI TRIYONO
4
 ARIF FIRMANSYAH
5
 BIMA PRAKASA
2
6
 CITRA GRESIMON
7
 DWI  OKTIASARI
8
 DWI TRIYO M
9
 EKA SUBEKTI
3
10
 FIAN KARFIANI
11
 FIFI ARI SANTIKA
12
 GALANG ROMADLAN R
13
 GARIN   HASTIKO AJI
4
14
 IRFAN NURUL U
15
 IRNA KURNIATI
16
 LUKEN VATA   G
17
 LUTHFI RAMDHANI
5
18
 MIA NOVI PRIANA
19
MUHAMMAD IQBAL 
20
 NIKE RAHAYU
21
NINDYA PUSPITA 
6
22
 NITA PUTRI P S
23
 RAHAYU
24
 RAYNALDI ACHMED
25
 RENAL BORIS SEPTIAN
7
26
 RENDI SUPRIYANTO
27
 RETNI MARYANI
28
 RIZKI NUR FADILLAH
29
 ROMARIO
8
30
 RUSNATI
31
 SAEFUL KHOERUDIN
32
 SITI HAJJAH F
33
 SUPARTI
9
34
 TONI ANDREYAN
35
 TURIMAN
36
 TUTI SUSATI
37
 UUN KUNTARI
10
38
 WATI AMELIYA
39
 WIHELMINA MILADI
40
 YONI AGAM P
Mean
Average

Indicator:
1.        Active in opening the dictionary to find the meaning of new words found in the text in discussion
2.        Active in comprehending every phrase, sentence and paragraph in discussion
3.        Active in focussing or concentrating his/her mind to comprehend the text in discussion
4.        Active in finding problems or difficulties in the text in discussion
5.        Active in responding both questions and opinions from others in discussion
6.        Active in finding the right answers in answering the reading questions through discussion
7.        Active in holding up his/her hands to represent his/her group in answering the reading questions
8.        Active in doing the instruction and tasks given by the teacher through discussion

                                                                                     Wanareja,     Januari 2012
                                                                                                   Observer



                                                                                     (                                         )



Observation List of Teacher’s Activities

Direction:
Give a tick () at coloumns “Excellent, Good, Fair, or Poor” according to what the teacher conducted!

No
Indicator
Score
Excellent
Good
Fair
Poor
1.
Explaining the rules of discussion before
the teaching and learning process.




2.
Following the group discussion and helping
students to resolve the problem.




3.
Writing the purpose of  teaching and learning
process on the board.




4.
Giving questions to the students individually
and in group




5.
Giving chance or occasion to other groups,
if there are students who answer  incorrectly.




6.
Giving praise as reward to the students
who answer right.




7
Using media or teaching aid to help students
easier in  understanding the material.




                                         
                                                                                     Wanareja,     Januari 2012
                                                                                                   Observer



                                                                                     (                                         )



                                           KUESIONER UNTUK SISWA
Petunjuk:
1. Gunakan kuisioner ini untuk menilai diri anda sendiri.
2. Berilah tanda cek (√) pada kolom Ya atau Tidak
3. Kerjakanlah kuesoner ini seobjektif mungkin, dan anda tidak perlu menuliskan nama anda pada lembar kuesioner ini.
                                                                                                            

No
Indikator
Penilaian
Ya
Tidak
1
Apakah kamu aktif membuka kamus untuk mencari arti



kata-kata baru yang ditemukan dalam teks dalam diskusi?



2
Apakah kamu aktif dalam memahami tiap-tiap frasa,



kalimat, dan paragraf dalam diskusi?


3
Apakah kamu aktif dalam memusatkan pikiran




untuk memahami teks melalui diskusi?


4
Apakah kamu aktif dalam mencari hal-hal yang sulit



dalam memahami teks melalui diskusi?


5
Apakah kamu aktif dalam merespon pertanyaan




ataupun opini dari teman-teman kelompok diskusi?

6
Apakah kamu aktif dalam mencari jawaban yang




benar dalam menjawab pertanyaan-pertanyaan
 bacaan melalui diskusi?



7
Apakah kamu aktif mengangkat tangan (tunjuk jari)



untuk mewakili kelompokmu dalam diskusi?

8
Apakah kamu aktif dalam mengerjakan instruksi dan



tugas-tugas yang diberikan oleh gurumu dalam diskusi?



No comments:

Post a Comment